mandag den 16. februar 2009

Stine Bo's tanker vedr. projekt

Jeg er ikke nået så langt mht. udvælgelse af emne til projektet, men har dog fået gjort mig et par tanker undervejs:

- Min fremstilling skal være skriftlig (altså en god gammeldags opgave)
- Jeg vil gerne arbejde i gruppe - ikke krav til om det skal være 2 eller 3
- Jeg vil gerne arbejde med en der kommer til timerne (undskyld, hvis dette kan lyde stødende)

Kulturformidling --> Folkebibliotek --> Aktuel problemstiling
= mine interesser - men dermed ikke sagt, at min opgave SKAL tage fat i et folkebibliotek fx.

Hvad interesserer mig?
- Biblioteket som bogsamling vs. kulturhus (biblioteksfejden)
- Tiltag for at få folk på biblioteket (indretning, arrangementer, 'salgs'metoder)
- Det gode bibliotek
- Hvordan man sikrer bibliotekernes fremtid i samfundet
- Det kunne desuden være spændende at inddrage det kgl. bibliotek eller rigsarkivet fx. - men hvordan får jeg lige dét med i mine interesser?

Så er jeg pt. ikke nået videre - det kunne være super om der kommer andre på banen også :-)

Der kommer muligvis ændringer i dette indlæg undervejs.

1 kommentar:

  1. Hej Stines

    Mange gode tanker om dit projekt. Jeg vil blot kommentere dit spørgsmål om det kgl. bibliotek eller rigsarkivet.

    I begge tilfælde kan du anvende hvad vi kalder CASE metoden. Det er en anerkendt forsknings-metode.

    Ofte vil man tage kontakt til stedet og aftale et forløb med case stedet. Normalt er det ikke så vanskeligt at få et tilsagn og at de vil deltage.

    selve strukturen kunne være at man tager udgangspunkt i teori og vil afprøve dette på stedet, kan man genfinde mønstre og. lign. alternativ kan være at man tager udgangspunkt i andre undersøgelser (empiri) og vil prøve at efterprøve disse.

    God fornøjelse.
    paul

    SvarSlet